Træning er vigtigere end nogensinde

WHO er kommet med en løftet pegefinger

Vi har en løsning ?
Online hold. Hjemmetræning. Udendørs hold.

For første gang i 10 år har WHO ændret deres anbefalinger inden for fysisk aktivitet.

Det er sket på baggrund af en stor stigning i mængden af forskning der kan påvise en direkte sammenhæng mellem inaktivitet og risikoen for at udvikle, og i værste fald dø af livsstilssygdomme som diabetes type 2, blodpropper osv.

Farvel til sofaen
– Goddag til det aktive liv

Anbefalingerne er kommet før COVID-19 gjorde sit indtog, og det er derfor vigtigere end nogensinde før at holde sig stærk, sund og aktiv. Der er mange af os der er hjemsendte, og de vande hjemmeomgivelser gør det svært at holde et ”sundhedsmomentum”.

Det overordnede budskab på kryds af tværs af alder, køn, gravid/ikke gravid, kronisk syg eller handicappet er: BEVÆG DIG NOGET MERE!

I FysioDanmark i Hillerød, Hørsholm og Lyngby, har vi en række træningstilbud for dig som medlem, der gør det nemt, simpelt og effektivt at holde dig i gang.

VI HAR ONLINE HOLD

  • Go’ Morgen træning
  • Pilates
  • Coretræning
  • Yin Yoga
  • Meditation
  • Effekt
  • Fascia

VI HAR HJEMME-ØVELSER PÅ YOUTUBE

  • Fysioterapi
  • Hjertetræning
  • Styrkeøvelser

VI HAR UDENDØRS TRÆNING

  • Bodytoning
  • High POWERWALK
  • Low POWERWALK
  • POWERWALK – Stærk & mobil

WHO’s guidelines for den vokse befolkning mellem 18-64 år.

Alle voksne anbefales at dyrke regelmæssig fysisk aktivitet.

  • Alle vokse anbefales at være fysisk aktive 150-300 min ved moderat intensitet, eller mindst 75-150 min fysisk aktivitet ved høj intensitet.
  • Alle vokse anbefales at dyrke styrketræning 2 eller flere gange om ugen ved moderat til høj intensitet der involverer de store muskelgrupper.
  • Det anbefales at træne mere end de 300 min ugentligt for at åbne større helbredseffekter.